tisdag 20 mars 2012

Liten fågel (Till skogs en liten fågel flög)


Här nedan kommer min nät-notversion av Liten fågel - som tonsatts av samme Lindblad som gjorde Vintern ra. Men i en helt annan stil. minst sagt!

Först kommer Lindblads fyrstämmiga manskörssats, och sedan varje understämma för sej. Läs gärna texten högt som dikt först, utan musik alls:

Till skogs en liten fågel flög.
Från sommarhimlen blå och hög
han sjöng: "Det kvällas re´n, farväl!
Jag flyger bort, du goda själ;
//: långt bort, långt bort,
men jag är hos dig innan kort!" ://

Kolla gärna med egna notblad att jag inte skrivit någon not galet! Det kan vara nyttigt, även om jag hoppas att allt blivit rätt (att noterna är självspelande underlättar ju "korrekturläsningen"):

4-stämmig sats:
  

Bas II:


Bas I:


Tenor II:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar